Did UK fake the Skripal case to shut down RT?

0 1,573

The British authorities have accused the television channel Russia Today of bias in covering the case of the Skripals and threatened to revoke their license.  There is not a single broadcasting violation by Russia Today over the past year and a half. This is data provided by the British media regulator Ofcom. And now, seven separate investigations into the television channel have been started: the media regulator is investigating a violation of the principle of objectivity.

“We covered the case of the Skripals much more objectively than all other media, and this can be easily verified,” Margarita Simonyan, editor-in-chief of the channel, says. “Ofcom wrote that our channel, in fact, follows the rules of this regulator well and does not violate them. ”

 In total, since 2012, Ofcom has recorded 15 minor violations by RT. This is a normal standard for Europe. For comparison: the British Sky News, for the same period, has 10 violations. 
What’s  interesting not the quantity, but the theme: all violations recorded by Ofcom concern exclusively international politics. At the same time, RT has always paid much attention to UK domestic policy issues. The channel features information from those British politicians who are rarely seen on the BBC or Sky News.

“They realized that RT, which raises these problems and highlights what the British press is trying not to cover, is a hostile channel, it makes people pay attention to internal problems and shifts British politics from a geopolitical game to social and economic difficulties,” – says Vasily Koltashov, head of the Center for Economic Studies of the Institute of Globalization and Social Movements.

- Advertisement -

“Depending on the severity of the violation, we can impose financial penalties or revocation of the broadcasting license. ” said Ofcom.

Earlier Ofcom published an official warning, in which it openly linked the revocation of the license from Russia Today to the case of the Skripals.  It is pointed out that RT is a pro-Russian channel, and Russia, it is likely, illegally used force in the territory of Great Britain. Consequently, the channel’s activities on the territory of the kingdom may not comply with the accepted norms.

“We are not surprised by this course of events, because from the very beginning it was obvious that the purpose of the Skripal case, in particular, is to get rid of us,” says Margarita Simonyan.

Commenting on the situation in Russia’s Federation Council – “We give rights and opportunities for foreign journalists and foreign media that are the same as our journalists have in their countries, so we mirrored what was being done in the US. We will do the same if in some other the country we will be subjected to unacceptable administrative measures against our media, “said Andrei Klimov, deputy chairman of the International Affairs Committee. In this way, the the likes of the Russian service of the BBC may no longer be able to operate.

According to the official data of the Ofcom regulator, last year, RT TV channel in Great Britain had an avergae of 540 thousand viewers a week. This is only about one percent of the adult population of the United Kingdom. In the event that this one percent will be denied access to RT, all British media in Russia will be shut down “without exception.” The answer will be symmetric in nature, but much more tangible in the consequences.

Source Vesti
Subscribe to our newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comments