BREAKING: Iraqi Media commission bans Kurdish Rudaw News for false reports

0 6

October 28, 2017 – Fort Russ News – Paul Antonopoulos

The Iraqi Media and Communications commission has banned Rudaw for false reporting and inciting hatred and sectarianism.

Rudaw is the largest Kurdish media service and is owned by the Barzani family.

The Barzani family, headed by Masoud Barzani, run an autocratic regime in Iraq’s Kurdistan Regional Government, with Masoud for years being unconstitutionally and un-elected as president of the autonomous region. 

This comes after the largest Middle East and North Africa Satellite provider, Nilesat, banned Barzani family owned outlets Rudaw and K24 for similar reasons.

Subscribe to our newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.